Wednesday, November 30, 2011

3rd Kaltim Bunkasai, Bontang 25 - 27 Nov 2011

At SMP Vidatra *I'm on the right!*

Dan akhirnyaaaaa, setelah perjuangan yang cukup melelahkan bunkasai pun telah berlalu. Agak kangen juga sih sama kebersamaan yang ada selama 4 hari 3 malam itu. But life must go on, kembali ke aktifitas penuh tugas dan PR ToT

Tim cerdas cermat kita menang harapan 1 sama harapan 2. Itu karena terjadinya beberapa faktor yang bikin kami ga bisa berkutik dan gak bisa jawab pertanyaan juri sama sekali. Pedih sekali ==" SMAN 2 Samarinda gak dapet juara 1,2,3 di lomba apapun. Lomba karaoke juga dapet harapan 1 padahal kata orang-orang bagus. Kalo pidato sih kita memang gak kasih harapan besar. Waktu-nya terlalu mepet, kita kurang persiapan. Belum lagi sekolah lain ternyata dibikinin sama sensei mereka. Paling enggak nih, SMADA punya kebanggaan tersendiri. Pidato kami gak dibikiniiiin *menghibur diri* Untungnya ada MAN 2 yang bisa menggebrak lomba di hari terakhir. Kalo enggak, Samarinda mau diapain?

Dan secara keseluruhan, aku sebut event di Bontang itu gagal total. Di hari pertama sama terakhir, kita gak ada dikasih konsumsi. Udah gitu tempatnya jauh dari peradaban (gak bisa sembarangan orang masuk itu kan jauh dari peradaban!). Terus rombongan SMADA di telantarin di samping ATM mandiri pula *ga sempet foto-foto keburu panik*. Dan yang paling parah sistem penjurian setiap lomba yang gak jelas banget. Apalagi pas hari pertama kita ga ada pembimbing. Makinnya bingung mau lapor ama siapa kalo ada kesalahan dalam penjurian dll.

Harapannya, semoga tahun-tahun depan gak terjadi lagi yang seperti ini. Pendaftarannya mahal tapi rasanya kok gak sebanding sama yang udah kita usahain untuk sampe ke tempat acara ya? Sungguh menyakitkan ==" Tahun terakhir nih buat ikut bunkasai. Jadi yaa gimanaa gitu rasanya.

Hari ini libur looo, selamat hari guru untuk para guru di Indonesia. Selamat hari libur juga untuk para murid di Indonesia. Hohohoho. Have a nice day people, have a nice holiday ^^V

Wednesday, November 16, 2011

Nano.RIPE - High Leap ハイリープ (fixed!)

High Leap is an ending song at episode 22




Well this might need a HUGE correction, I try to write down the lyrics by my own because I can't find any romaji lyrics around (I can't ready kanji so..) And I found the kanji lyrics which I can paste here because of some reasons. If someone can help me with the correction it would be a great help, thank you :3

This is the kanji lyrics => here


ROMAJI

Tokei no iranai asa ni futari
Shiroi kumo ni tsuzuwarete warau
Mazu kana suki kara moreru hikari
Mado no mukou jiyuu ni utau tori

Sono te wo tsurakeba toki wa no bite
Mijikai eien ni kawaru

Kiseki nante shinjite inai kedo
Ima nara nan demo dekiru ki ga shiteru
Tsuyoku nante naikedo tashikani kono gete
Kimi wo mamoreru ki ga shiteru

Sora wo tobitai to negau boku wo
Kodomo mitai da to kimi ga warau
Fuzakete sobbomu ita senaka ni
Yubi de chiisaku hanen no e wo kaku

Kiseki nante shinjite inai kedo
Ima nara sora sae toberu ki ga shiteru
Tobi tsukarete futari wa mada yume ni oshitemo
Tsunaida te to te wa hana sanu mama

Kiseki nante shinjite inai kedo ima nara
Tsuyoku nante naikedo tashikani kono gete

Kiseki nante shinjite inai kedo
Ima nara kimi wa mamoreru ki ga shiteru

And fixed! Thanks a lot for "some random dude" for the correction. Down here people...

Thursday, November 10, 2011

Catlike Icon Maker Nyaa~

Nyanpire-like I made using bakeneko generator =w=

Well I know this one from my friend and yay this is a cat avatar generator! Maybe it's kinda late but I love this avatar maker so much. There are sooo many varities you can make from this generator. I even make Nyanpire-like avatar because Nyanpire is cute. Teehee~


This is the link => Click Here. The page is using English now so you don't have to confuse with the Japanese kanji and of course it's easier now. I hope this help a little bit.But I'm sure this post is so late because there are so many blogs talking about this already. Have a nice day ^^V

Friday, November 4, 2011

November Meow~


Bakeneko nyaa, follow my twitter by the way =w=
Well ahem! It's November already. Means that it near to the end of the year. There are so many things happen this year. I feel kinda change too this year. My confidence is near to good. My speaking skill is better than last year since I join two debate competition this year. And I watched soooo many animes too this year. There is a fenomenal one like AnoHana that makes everybody who watch it till the end cries a lot. And still there are sooo much events yet to happen in this last two months. The language month

I've study kinda hard too. Even sometimes my effort failed, still I have some courage to study more. And also I'm thinking what am I gonna do after I graduated from this school. You know my family does not have much money for my next education. And I have to think about it fast or I don't know what to do. But I'm sure that God will show me the best way.

My healthy lately is kinda weird, and so does my nyang. Sometimes I feel so unwell and sometimes I feel just fine. Maybe the weird weather lately makes me like that. It's in the middle of the changing season time. From hot too rainy season? Unfortunately Indonesia only have two seasons because of the khatulistiwa line that cross our country. And also our country is a tropical country which is the weather is just hot, or breezy.

And in this few weeks I have some holidays that makes me kinda lazy to go back to school. Because you know all the funs from the holiday are kinda hard to let go. And tomorrow is Saturday! I'm having another holiday for Idul Adha. Another lazy time, another food to fattenned me up ==" Nuuuuuuu~

Hoping that this month will be the month that I will shine! Have a great November people :3

<3 Dharma Himawan Nyang